Content marketing handler om relationer gennem historier 

Og…Hvad betyder det? 

Content marketing handler om at fortælle levende historier med fokus på kundernes virkelighed mere end virksomhedens produkt. 

Som virksomhed gælder det om at løfte hele marketingsdelen til at tale mere fra hjertet om de emner, som optager kunderne. 

På den måde mærker modtagerne en relation til virksomheden, og får lyst til at blive – eller forsætte med at være kunder.

Kort og godt gælder det altså om at skabe relevant indhold for virksomheden og dens produkter/ydelser.

..og hvad er målet? Det er at tiltrække den helt rigtige målgruppe, og på sigt få dem til at foretage en profitabel handling i forhold til virksomheden.

så..flyt blikket fra navlen til kunden! 

 

Content without strategy is just stuff – Joe Pulizzi

Når barometernålen peger på mere kvalitetsfuldindhold, er det ikke bare noget man sætter sig ned og laver. 

Indholdsstrategien starter lige præcis der, hvor den forretningsmæssige målsætning og kundernes interesse mødes.

De fleste målgrupper bliver mere og mere digitaliseret. De ved præcis hvad de vil have, og søger ofte efter informationer, inden de foretager det endelige køb. 

 

Hjælp, inspirer og opfordrer til dialog

Hjælp virksomhedens målgruppe i købssituationen, med værdifuldt indhold, som ikke kun fokusere på at sælge, men i stedet hjælper, inspirere og opfordrer til dialog. 

Det øger loyaliteten, styrker virksomheden og dens position blandt konkurrenter. 

Målet med content er altså, at du står stærkere end dine konkurrenter, når købssituationen opstår for målgruppen. 

 

Markedet er samtaler – og alle virksomheder har en stemme i markedet

Tilsammen finder vi virksomhedens stemme, budskab og DNA – og sørger for at få formidlet det ud til målgruppen, på den helt rigtige måde. 

Jeg kan hjælpe jer med at målrette indhold, producere levende og stillestående billeder, implementere og eksekvere indhold, med relevante planlægningsværktøjer som skaber efterspørgsel – hvor den gode historie er helt central. 

..Husk på, at content marketing er en investering og det tager tid. Man kan ikke få return on investment på dag ét. 

Så overvej kraftigt inden I kaster jer ud i hele content-møllen, om i skal have mediemaskinen internt, eller om det giver mere mening for jer, at benytte jer af eksterne ressourcer. 

 

 

 

 

.